Die meistgehassten Werbeformen im Web
6. Dezember 2004 von Wolfgang SommergutUsability-Papst Jakob Nielsen will herausgefunden haben, welche Werbeformen die Web-Nutzer am meisten stören. Auf der Grundlage von 605 befragten Personen landen Popup-Fenster auf Platz 1 – und das, obwohl 69 Prozent einen Popup-Blocker verwenden: Users have started to defend themselves against pop-ups. The percentage of users who report using pop-up or ad-blocking software increased from 26% in April 2003 to 69% in September 2004, which is an astonishing growth rate.
Auf dem letzten Platz findet sich mein persönlicher Favorit, die automatisch abgespielte Dudelmusik. Hier die Hitparade:
Design Element | Users Answering „Very Negatively“ or „Negatively“ |
---|---|
Pops-up in front of your window | 95% |
Loads slowly | 94% |
Tries to trick you into clicking on it | 94% |
Does not have a „Close“ button | 93% |
Covers what you are trying to see | 93% |
Doesn’t say what it is for | 92% |
Moves content around | 92% |
Occupies most of the page | 90% |
Blinks on and off | 87% |
Floats across the screen | 79% |
Automatically plays sound | 79% |
Kategorie: Medien und Web-Dienste Kommentare deaktiviert für Die meistgehassten Werbeformen im Web